Maria Isabella Pisanu

maria isabella foto

Maria Isabella Pisanu

Ph.D. in Law and Economics; Research fellow in Maritime Law; Department of Economics and Business Science, University of Sassari

Address for corrispondence: Via Muroni  25 – 07100 Sassari – Italy

Current Positions

2011-present – Research fellow in Maritime Law, University of Sassari, Department of Economics and Business Science. Research project title: “The New Tourism Law”. Project Coordinator: Prof. Francesco Morandi.

2009-present – Lawyer in Sassari.

2011-present – Editorial board member of “Rivista italiana di diritto del turismo”, published by Franco Angeli.

Education

J.D., University of Sassari (5 March 2004), final grade: 110/110, summa cum laude. Thesis in Banking Law. Thesis title: “Banking foundations: Analysis and Perspectives”. Advisor: Prof. Antonio Serra.

Ph.D. in Law and Economics, University of Sassari (28 February 2008).

Research Experience

2008-2010 – Research fellow in Commercial Law, University of Sassari, Faculty of Law. Research project title: “Innovation in Payment Systems and e-commerce”. Project Coordinator: Prof. Antonio Serra.

Teaching Experience

2004-2013 – Integrative courses for the teachings of Commercial Law and Banking Law.

Research Interests

Tourism Law, Maritime Law, Commercial Law, Company Law, Banking Law.

Publications

- M.I.A. Pisanu, Orientamenti dei giudici del Registro delle Imprese in materia di società di persone, in Rivista Giuridica Sarda, 3, 2005, 811 ss.

- M.I.A. Pisanu, Note in tema di contratto di lavoro subordinato e contratto associativo, in Rivista Giuridica Sarda, 2, 2007, 511 ss.

- M.I.A. Pisanu, Brevi note in tema di recesso da cooperativa edilizia, in Rivista Giuridica Sarda, 3, 2009, 599 ss.

- M.I.A. Pisanu, Brevi considerazioni a margine della figura del direttore generale di s.p.a, in Rivista di diritto dell'impresa, 1, 2012, 151 ss.

- M.I.A. Pisanu, IMEL e moneta elettronica, ESI, Napoli, 2012.

- M.I.A. Pisanu, Aggiornamenti all’indomani  del «Decreto del Fare», Addenda al “Decreto del Fare”, in F. Morandi (diretto da),  I contratti del trasporto, Bologna, 2013.

- M.I.A. Pisanu, Il contratto di lavoro a tempo determinato nel settore del trasporto aereo e dei servizi aeroportuali, in I contratti del trasporto, Collana Dottrina, Casi, sistemi, diretto da F. Morandi, t. 1, Zanichelli, Bologna, 2013, 331 ss.

- M.I.A. Pisanu, Il lavoro marittimo tra specialità e regole di diritto comune del lavoro, in I contratti del trasporto, Collana Dottrina, Casi, sistemi, diretto da F. Morandi, t. 1, Zanichelli, Bologna, 2013, 857 ss.